סדנת סתיו

מנוחה ערה

YIN יוגה
"השרת עלים היא תהליך פעיל, ולכן העץ אינו יכול ללכת לישון במהלכה. לאחר שמאגרי העתודה בעלים הוזרמו אל הגזע, הוא מצמיח שכבת הפרדה החוסמת את החיבור לענפים. כעת דרושה רק רוח קלה כדי שהעלים ינשרו מטה אל הקרקע. רק לאחר מכן העץ יכול לפרוש למנוחה. והוא בהחלט זקוק לה כדי להשתקם מהמאמצים של העונה הקודמת"
(החיים הנסתרים של העצים / פטר וולבן)

פרטים:

 

ההסדנה תיערך ביום שישי ה 1.10.21

בין השעות 8:30 ל 10:30

באויר הפתוח בחצר ביתי ברעננה

(הכתובת תישלח לנרשמים)

מומלץ להגיע עם ציוד אישי (מזרן תרגול, שמיכה או כרית לישיבה). במידה ואין ציוד אישי, נא לעדכן אותי מראש.

עלות הסדנה 100 ש"ח.

למנויי השיעורים - עלות הסדנה 80 ש"ח.

 

ההרשמה בתשלום מראש באפליקציית תשלום / אשראי.

הצטרפות ביום הסדנה תתאפשר על בסיס מקום פנוי.

אפשר לכתוב לי בווטסאפ:

WU.jpg
Screenshot 2021-07-15 12.04_edited.jpg

תודה למשתתפי הסדנה. היה נהדר.

ליצירת קשר לגבי סדנאות נוספות - כאן.

אודות הסדנה:

נדמה לנו שמנוחה היא דבר פשוט וקל. צריך רק לשחרר את האחיזה, רק להרפות מן הכיווץ... אך עבור רוב האנשים, מנוחה היא אתגר אפילו יותר ממאמץ.

התרבות שבה אנו חיים מעריכה ומקדשת עשייה - התקדמות, יצרנות, רווחיות, מהירות. אפילו שעות הפנאי שלנו מלאות עיסוקים. אי עשייה נתפסת בדרך כלל כפחותה ונחותה.

כאשר אנו נתונים במצב תמידי של עשייה, אנחנו מתישים את מערכות הגוף - השרירים, הרקמות, מערכת העצבים, האיברים הפנימיים. תשישות זו באה לידי ביטוי בתופעות גופניות, רגשיות ונפשיות, כגון עצירות, לחץ דם גבוה, סטרס, נדודי שינה ועוד.

 

אך הגוף שלנו יודע גם להתאושש ולהשתקם. יש בו את היכולת להחלים ולהתחזק. ולשם כך הוא זקוק למנוחה. 

בסדנה נחקור את התנאים הנחוצים לנו כדי להניח את הגוף והדעת, נלמד להתבונן בדפוסים של עשייה ומאמץ, וונעניק לעצמנו את החוויה העמוקה של מנוחה טובה. 

אודות Yin יוגה:

תרגול Yin הוא תרגול של שהייה ממושכת בתנוחות על מנת להעמיק מעבר לשרירים, אל הרקמות הנוקשות יותר של הגוף - העצמות, הסחוסים, הרצועות הגידים והפאשייה.

לכן, התנוחות בתרגול Yin הן בדרך כלל תנוחות בישיבה או שכיבה, על מנת להפחית את הצורך בהתנגדות לכח הכובד ולאפשר לשרירים להרפות.

למרות השהייה הארוכה בתנוחה, ולמרות שהכוונה היא להפחית מאמץ שרירי, אין זה אומר שהתרגול הוא תרגול "קל". זה תרגול שדורש תשומת לב לתחושות המורגשות והעדינות, הוא דורש התארגנות קשובה על מנת לשהות במקום שאין בו כאב אך יש בו תחושה, והוא מלמד סבלנות.

 

אופיו האיטי של התרגול מעניק לו איכויות מדיטטיביות, ומעבר להשפעותיו על רקמת חיבור ואברים פנימיים, הוא מהווה שער למערכת העצבים הפאראסימפתטית האחראית על שיקום והבראה.

למי הסדנה מיועדת:

הסדנה מתאימה לכל מי שמבקש/ת לטפח קשר מיטיב עם הגוף על רבדיו השונים. אין צורך להיות גמישים מאוד או חזקים מאוד. אין צורך להיות אנשים שלווים ורגועים. אין צורך בניסיון קודם בתרגול yin או בכלל בתרגול יוגה. דרושה סקרנות ופתיחות.

** התרגול מתאים גם לנשים בהריון / אחרי לידה

אודות מנחת הסדנה:

שמי הדס פרי. אני אישה, אמא, בת, חברה, תלמידה, מורה ליוגה ועוד. אני אוהבת לחבר בין גישות תנועה עדכניות מבוססות מחקר לידע עתיק וקדום. את התרגום שלי לחיבור הזה אני מביאה אל המזרון דרך תרגול ויניאסה (יוגה דינאמית), יוגה וסלינגס (גישת תנועה הוליסטית עכשוית ממוקדת פאשיה), יוגה לנשים בהריון, ו Yin יוגה.

את התחום של Yin יוגה למדתי אצל ברני קלארק.

מידע נוסף אודותי - אפשר לקרוא כאן