צילומים: שחר ויצמן

              יוסי מלצר

טלפון: 054-934-2327

הדס פרי
  • Facebook App Icon

יוגה לאמהות אחרי לידה

 

ילדת. מזל טוב! אחרי ששת השבועות של משכב הלידה את אמורה לחזור לתפקוד. בואי נהיה כנות, את מתפקדת עוד הרבה קודם. מרימה תינוק, מכבסת, מבשלת, מטיילת, מסדרת, מחתלת, מקלחת, מערסלת, מניקה...

זה יכול לבלבל כשאת רוצה להצטרף למסגרת של תרגול גופני. ישאלו אותך בהצהרת הבריאות אם את בהריון, ואת כבר לא, אז לא תסמני שום דבר. אבל אישה אחרי לידה היא ממש ממש לא בהגדרה של תרגול רגיל. השפעת הורמוני ההריון והלידה נמשכת בגופך אפילו עד שנה אחרי הלידה, ואם את מניקה אז אפילו יותר.

זה אומר שהמפרקים עדיין לא יציבים, השרירים עדיין לא חזרו לתפקודם השגרתי, ויתכן שאת נתונה גם לעייפות, מצבי רוח, ומתח נפשי. אולי אפילו יש חולשה של רצפת האגן ואת חווה צניחת אברים, או היפרדות ביטנית (דיאסטזיס רקטי).

כחלק מהשיקום של הגוף לאחר הלידה מומלץ להצטרף למסגרת המתאימה לתקופה זו ומתייחסת להיסטוריה ההריונית והמיילדותית שלך. 

שיעורי היוגה לנשים אחרי לידה יהוו מרחב לתנועה, לנשימה, לאיזון ולחיזוק, בסביבה תומכת, בטוחה ומקדמת.

התרגול מאפשר לכל אישה להתקדם בקצב שלה, וכולל חיזוק של הגוף, שיקום רצפת אגן, יציבות ויציבה, תנועה תומכת לגוף אחרי לידה, תרגילי נשימה, הרפייה ועוד.

המפגש מתאים גם לנשים שתרגלו לפני הלידה וגם לנשים ללא ניסיון ביוגה, גם לאמהות בפעם הראשונה וגם לאמהות לילד שני/שלישי וכו'...

למערכת השעות