סטרס וסואס

סטרס. 
מה לא אמרו עוד על סטרס? 
אולי אחד הדברים שלא אמרו זה שיש לנו בגוף שריר שקשור קשר הדוק אליו. השריר הזה נקרא סואס. 
כותבים אותו פסואס אבל ה-פ שקטה.
זה שריר שמחבר ישירות בין השדרה לירך. 
ז"א הוא מדלג על האגן. הוא כמו גשר. 
זה השריר שמקרב את הרגל לטורסו או את הטורסו (פלג הגוף העליון) לרגליים. 
דמיינו חוויה של סכנה או איום- תנועת ההתקפלות או הריצה היא רפלקסיבית. 

אז במצב שנחווה מסוכנת הסואס נוטה להתכווץ. 
אצלנו, באורח החיים שלנו, הסואס גם ככה יחסית מקוצר כיוון שאנחנו יושבים הרבה ולא מאוד פעילים גופנית. אנחנו גם חיים תחת הרבה סטרס.
בגוף שלנו, מצב נפשי משפיע על מצב גופני, וגם ההיפך קורה: מצבים גופניים יכולים להשפיע על מצבים נפשיים. 

אז אולי אם נרכך מעט את הסואס המכווץ שלנו, שחרור שלו יביא גם לשחרור נפשי. 

עבור נשים בהריון - סואס מאוזן מאפשר התמקמות טובה של העובר באגן לקראת לידה.

מוזמנות למצוא מקום שקט לתרגול ולהצטרף ל 15 דקות של תנועה.

עוד תכנים אפשר למצוא בקישור הזה

צילומים: שחר ויצמן

              יוסי מלצר

טלפון: 054-934-2327

הדס פרי
  • Facebook App Icon